Κεραμικής

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ

τεκμηρίωση του τρόπου λειτουργίας του

 

Σύμφωνα με τα Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Α.Π.Σ. των ΕΕΕΕΚ , η εκπαίδευση

«Εστιάζει στην εκμάθηση τεχνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων») με στόχο «την συμμετοχή (των ατόμων με αναπηρία) στην παραγωγική διαδικασία».(Δ.Ε.Π.Π.Σ., 2004 σ. 12).

Σε αυτό το πνεύμα κινούμενοι, επιλέξαμε η βιωματική διδασκαλία του μαθήματος της κεραμικής  να γίνει  με τρόπο τέτοιο, ώστε οι μαθητές που παρακολουθούν  τα μαθήματα του εν λόγο εργαστηρίου, να είναι σε θέση- σύμφωνα με τις δυνατότητές τους πάντα- σταδιακά να αρχίσουν να δημιουργούν κεραμικά  αντικείμενα τα οποία αφ?ενός θα μπορούσαν να παράγουν μελλοντικά σε επαγγελματικό επίπεδο και παράλληλα να εξοικειωθούν με τον τρόπο εργασίας σε εργαστήριο κεραμικής, προκειμένου να αποκτήσουν τα επαγγελματικά εφόδια να εργαστούν μελλοντικά σε προστατευμένο περιβάλλον του αντικειμένου της εξειδίκευσης τους.

Από πλευράς επαγγελματικής κατάρτισης στηριχτήκαμε κατ? αρχήν σε μια από τις αρχές λειτουργίας των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. που αφορούν την παροχή επαγγελματικών δεξιοτήτων και ο πηλός αποτελεί υλικό πρόσφορο για την παραγωγή χρηστικών και διακοσμητικών αντικειμένων σε επαγγελματικό επίπεδο.

Στο ειδικά διαμορφωμένο και πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο του 2ου ΕΕΕΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ «Άνοιξη», οι μαθητές με την καθοδήγηση του έμπειρου εκπαιδευτικού προσωπικού , έρχονται σε επαφή με τον πηλό και εκπαιδεύονται στην πανάρχαια τέχνη της Κεραμικής

Από την στιγμή που ο μαθητής πιάσει τον πηλό ( το βασικό υλικό της κεραμικής) στα χέρια του, νιώθει μια υπέροχη αίσθηση, που του δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσει μια ανεξάντλητη ποικιλία χειροποίητων κεραμικών έργων: αφηρημένο γλυπτό, ρεαλιστική φιγούρα, χρηστικά αντικείμενα (κούπες,μπολ, βάζα, πιατέλες, συνθέσεις τοίχων, σταχτοδοχεία,γλάστρεςκ.α.)

Επιπλέον η Κεραμική ενισχύει στην αισθητηριακή ανάπτυξη, τις κινητικές δεξιότητες, την αυτοπεποίθηση, την συναισθηματική έκφραση, την πειθαρχία και το αίσθημα υπερηφάνειας κι ικανοποίησης για τον μαθητή. Όλοι σχεδόν οι μαθητές, ακόμη και εκείνοι με υψηλά επίπεδα υπερκινητικότητας ή ακόμα κι αυτοί με χαμηλότερους δείκτες λειτουργικότητας, απορροφούνται στην ενασχόληση του πλασίματος του πηλού.

Ο μαθητής στο εργαστήριο Κεραμικής εκπαιδεύεται :

  • Να κόβει κομμάτι πηλού
  • Να χρησιμοποιεί το μηχάνημα της μακαρονιέρας ( δημιουργία μακαρόνι πηλού)
  • Να χρησιμοποιεί το μηχάνημα παραγωγής φύλλου ( δημιουργία φύλλου πηλού )
  • Να εργάζεται σε επιτραπέζιο τροχό για την κατασκευή χειροποίητων κεραμικών
  • Να κατασκευάζει κεραμικά αντικείμενα σε ηλεκτρικό τροχό
  • Να χρησιμοποιεί τα διάφορα εργαλεία (ξυλάκια, γλυφίδες, πελεκούδες, σφραγίδες κ.α.) και να κάνει επεξεργασία (χάραξης, λείανσης, κ.α.) του πηλού.
  • Να βάφει και να ζωγραφίζει τα διάφορα αντικείμενα που έχει δημιουργήσει
  • Να γυαλώνει τα αντικείμενα
  • Να συμμετέχει στην διαδικασία για το γέμισμα και άδειασμα του καμινιού μετά το ψήσιμο.

 

Οι εκπαιδευτικοί του εργαστηρίου.